Ako informoval Úrad KSK, oba regióny majú v novom programovom období
záujem o rozvoj vodíkových technológií a zapájajú sa do Fondu na
spravodlivú transformáciu, čo je nástroj Európskej únie (EÚ) na
poskytnutie podpory územiam, ktoré čelia sociálnoekonomickým výzvam.
K reálnej spolupráci podľa predsedu KSK Rastislava Trnku dochádza už
druhý rok. V cestovnom ruchu sa Košický kraj inšpiroval českým regiónom,
ktorý na priehrade Slezská Harta zaviedol elektrickú loď. Zámerom je
podporiť zelený cestovný ruch na východe Slovenska rovnakou aktivitou. "Chceme
spoločne vyvinúť a dať do užívania výletné vodíkové lode. Jedna by
jazdila na Slezskej Harte a jedna u nás, buď na Ružíne alebo na
Zemplínskej šírave. Pri spolupráci ide aj o širšiu oblasť cestovného
ruchu, environmentalistiky, energetiky aj sféry inovačných centier," povedal Trnka pre TASR.
Zostrojenie prototypu vodíkovej lode má odborne zastrešiť Strojnícka
fakulta Technickej univerzity v Košiciach (TUKE). Spolupráca pri vývoji
vodíkových lodí je definovaná od výskumnej časti až po jej
implementáciu.